It began in Hässleholm

Fy fan jag är så jävla uppåt just nu! Jag gick in på SJs hemsida för ett tag sen och såg att tågresan till Häsleholm och Siesta var grymt billigt nu, 570 kronor per person för egen kupé. Så jag ringde till Rebecka, som flippade totalt hon med, också bokade vi på en gång i hopp om att Sara och Josefin skulle uppskatta det.

Så nu är vi på väg! Måndag den 30e maj beger vi oss ner mot min kära hemstad och tror inte ni kan fatta hur mycket jag längtar. Vi kommer ha så galet roligt, fyra tjejer ensamma genom Sverige mot en långhelg på en grym festival. AAAH kommer bli awesome!!

We're gonna walk all over your cars

Håller på att göra frukost nu och sen ska jag leta reda på några lämpliga byxor att ha på mig idag. Termometern visar på 18 minusgrader så min tanke om att gå i mina supersköna yogabyxor kan jag ju bara glömma. Åker till skolan om en halvtimme och då åker jag direkt vidare till Skellefte med Josse och Rebecka, vi ska nämligen på Boda borg nu under friluftsdagen :) Hoppas det blir roligt, tror det i alla fall.

Jag är hemma sent så det här är allt jag har aatt säga idag, segla vidare!

Mycket att göra idag ;)

Radio idag och vi gör rent ut sagt inte ett skit. Vi håller på med bloggdesignen och det är overkill som fan att sitta fyra pers och jobba med en design. Det jag gjort idag är att jag har valt en färg, yeei! Vi blev dessutom utslängda ur vårt kontor ett tag, så då satte vi oss med varsen kaffekopp i fiket och spelade spel. Just det här spelet påminner mig om Thailand, då jag, Elin och Jesper satt och spelade det med en söt thaitant som hette Oi på en bar.

Snart åker jag hem, ska faktiskt köra hem idag :) Sen får jag i mig lite mat och sånt sen åker jag tillbaka till stan för affischering och gym. Vi hörs!

Thailand, Dag 2

Andra dagen i Thailand blev en riktigt glassig dag. Började dagen nere vid stranden och flyttade mig sen upp till poolen, som låg nästan direkt vid stranden och där låg vi alla som 12 feta valar större delen av dagen. Jag åt till förbannelse den här dagen ser jag nu, men det är ju det som semester går ut på. När jag låg där bredvid poolen och glassade beställde jag dit en Pina Colada smoothie och det var så otroligt gott! Med den i handen bestämde vi oss för att gå på en promenad längs stranden, jag, pappa, Ingela, Victor, Anders och Albin.

Vi hann gå en ganska lång bit i hettan och där vid stranden såg vi en gammal övergiven pool, som vi antog hört till ett hotell som blivit förstört i tsunamin. Det var helt sjukt att se den, det var som att uppleva allt det som har hänt där personligen på något vis. Efter vi passerat kom vi till ett stenigare område och eftersom att det var så pass högt vatten vid den här tiden vågade jag inte fortsätta längre, då jag självklart hade kameran dinglandes kring halsen, då vadar man inte genom vatten!

Istället gick jag tillbaka till hotellet där jag satte mig vid poolen och åt Chicken Satay med lillebror, så förbannat god mat så det är inte sant! Bara en timme senare blev det riktig lunch och det var ingen ovanlighet att det blev såhär, någon var vrålhungrig, en annan proppmätt, så blir det när man är tolv pers. Så då gick jag, Ingela, Annica och Victor till hyddan för att få i oss lite mat. Efter ett tag kom pappa lufsande i Ingelas tröja och detta kom att bli resan största skämt ;)

På kvällen åkte vi allihop in till Khao Lak för middag och shopping. Vi åt middag på en riktigt bra restaurang, maten var god och servicen riktigt bra. Efteråt bjöd de oss på frukt, vilket i mina ögon är ananas, ananas och ananas. Shoppingrundan efteråt var givande och jag köpte en massa fint för lite pengar. Bland annat en ny handväska som är så jävla snygg så jag skulle kunna döda för den.

Svar på tal, typ

Fick en kommentar igår som jag vill svara på, men jag hittar inget ställe att ge ett svar på, så det får bli här i bloggen :)

Hej!
Trevlig blogg! Jag undrar vilket hotell ni bodde på det såg så trevligt ut. Ska åka från Koh Lanta till Phuket om några dagar?

Svar: Vi bodde inte i Phuket, utan i Khao Lak som ligger cirka 10 mil söder om Phuket och är en mysig semesterort som har fördelarna att det är väldigt fint och rent där och dessutom billigare än på andra ställen. Vårt hotell var verkligen jättefint, det kunde inte varit bättre på något vis. Det heter Kantary Beach, villas & suites och ligger några km från Khao Lak centrum. Åker du till Khao Lak borde du verkligen ge det en chans :)

Let's kill tonight

Det bästa med att komma hem till Sverige var utan tvekan musiken. Under tiden jag varit borta har det släppts tre skitbra album och hur fint är inte det? Movits, Panic at the disco och Looptroop fyller min mp3 som har snurrat samma låtar om och om igen för länge.

Orkar inte dra mer i klippen, men det är i alla fall tre grymma låtar och nu ska jag fokusera på viktigare saker =)

Thailand, Dag 1

Nu är det äntligen dags för mig att ta tag i det här med Thailandresan och jag tänker tjata och tjata om det, för det var en underbar resa. Vi åkte ner mot värmen tisdag den 8 mars och jag var måttligt nervös inför resan. Vi flög på eftermiddagen från Luleå, pappa och jag rusade ut på landningsbanan och in i flygplanet, vilket han anser vara sin största bedrift på länge. Flygresan var inte trevlig, men betydligt smidigare än jag förväntat mig. 10 timmar och 30 minuter satt jag med arslet fastklistrat i den trånga stolen, men tack vare bra musik, en bra bok och sudoku och en massa tagg gick det bra :)

Vi landade på Phuket airport tidigt på morgonen och det var som att kliva in i ett förångat akvarium. Eftersom jag bara sovit 20 minuter på flyget var jag visserligen väldigt trött, men det glömdes snabbt bort. Första intrycket, det jag fick på flygplatsen var lite skrämmande, de flesta flygplatser är schabbiga och luktar konstigt i min åsikt, likaså den i Phuket. Min åsikt förändrades dock så fort jag gick utanför dörrarna, det var mulet den här dagen och det var nästan tur, annars hade jag nog fått en chock och kolapsat.

Vi hade bokat en taxi till Khao Lak där vi bodde och den resan gav så otroligt många intryck. Växtligheten i Thailand består av enorma träd som klättrar över höga berg och min spontana tanke var att det påminde och Jurassic park. Till slut kom vi fram till vårt hotell och jag blev glatt överraskad, det var så underbart lyxigt! Vi hade tre bungalows och vi hade den i mitten, så man kan hålla koll på alla ;) Det var verkligen jättefint där och servicen var underbar.

Första dagen gjorde vi inte mycket, vi upptäckte restaurangen som kom att bli kallad "vår hydda" och sen tog vi det bara lugnt och vande oss vid hettan. Pensionärerna tog en Siesta på eftermiddagarna, men så vek är inte Johanna trots elva timmars sömnlös flygning och resa förbi 6 tdszoner! Istället satte jag, Elin och Jesper oss i poolbaren och tog oss en drink och det var då jag kände att semestern började på riktigt.

På kvällen tog jag och Ingela vår första thaimassage och det var verkligen himmelsk! 70 kronor för en timmes ren njutning, jag saknar det. Vi åt middag på hyddan och det var riktigt trevligt. Höjdpunkten var utan tvekan när en grymt stor gräshoppa hoppade på pappa och han skrek som en liten tjej och sprattlade som en fisk tills han fått bort den.

Söt va? :D

Jobb, skola, fritid,. Förlåt mamma om jag bara blir vad jag blir

Känner mig förbannat duktig idag då jag började dagen jävligt nere och kände som att jag aldrig skulle ta mig ur skiten. Nu har jag i alla fall fått strukturera upp grejer på mitt eget vis och har börjat, smått, men jag har i alla fall börjat. Det värsta är när man väntar och väntar och aldrig börjar, om man väl bara börjar om än så pyttelite brukar det mesta flyta på efteråt.

Om tjugo minuter har jag utvecklingssamtal, tyckte ni behövde veta det. Sen ska jag sätta upp några affischer med Rebecka och sen beger jag mig hemåt. Imorgon ska jag möta dagen med öppna armar, tycker inte om att slösa bort mina dagar med att vara såhär stressad, ledsen, ja.

Också en liten söt bild från pizzamötet i fredags ^^

Hockey och mardrömmar

Befinner mig i soffan hos Rasmus som är helt galen nu när det är hockey, har aldrig sett pojken så tokig tidigare, nästan lite läskigt. På tal om läskigt hade jag min värsta mardröm någonsin inatt. Jag drömde att jag var i Thailand på något obehagligt ställe och jag gick in i gränder i en ödslig stad om och om igen. Jag vet inte hur många jag var inne och vände i och varför jag gjorde det, men till slut går jag in i den sista och när jag vänder mig om är det en vägg där jag gått in. Jag är alltså instängd mellan fyra betongväggar på andra sidan jorden.

Ungefär här börjar jag vakna och jag skriker i full panik "Var är jag? Vad händer?", Rasmus vaknar och håller om mig för att jag ska lugna mig, men jag tror att det är en man inne i den där gränden som tar tag i mig så jag får ännu mer panik och skriker till Rasmus och frågar vem han är. Till slut förstår jag att det är han och ännu en stund senare att jag ligger i sängen. Fy fan så hemskt det var, jag trodde verkligen att jag skulle dö.

Nu väntar jag på att hockeyn ska ta slut, hoppas till gudarna att Lule vinner annars blir nog min karl inget roligt sällskap idag. Sen ska jag åka hem och förbereda mig inför dopet imorgon. Blev alltså en väldigt lugn och nykter helg för mig och det behövdes.

Hos Rebecka ^^

Sitter hemma hos min lilla sockerärta som precis lagat middag till mig, eller okej, vi lagade middag åt oss. Gott var det! Före det var vi på gymmet och nu ska jag ladda upp för träning igen. Alldeles snart ska vi ut och åka buss runt hela Luleå, vi ska nämligen jobba! Ska ut och sätta upp affischer för Siesta så luleborna slutar tjata om Peace and love och kommer till Skåne istället, lätt mer värt.
Klockan nio åker jag hem och jag lär väl däcka direkt, vill komma in i svensk tid helst igår, så satans less det här!
Anyway, är faktiskt taggad på att åka iväg såhär, jag har faktiskt inte satt min fot på alla stadsdelar i Luleå som jag ser som "min stad" så nu är det faktiskt dags :)

Sliten!

Förlåt att jag inte har bloggat, jag har helt enkelt inte orkat. Är fortfarande jätte jetlagad, vaknade fyra på morgonen häromdagen och med tanke på att jag måste stiga upp tidigt varje dag hjälper inte det heller, Thailand ligger alltså sex timmar före och att stiga upp fem på morgonen är alltså sovmorgon till elva för mig. Fucked up! Så det passar bra med helg :)

Bilderna åker upp på facebook nu och de kommer hit så småningom, bloggar mer om det då också i samband med bilderna. Har hur mycket som helst att berätta så blir nog ett gäng inlägg.

Nu ska jag iväg, först till gymmet sen och jobba ^^

En vecka kvar

Nu är det bara en vecka kvar till jag åker hem till Sverige igen, det känns lite tråkigt. Samtidigt borjar jag sakna lite av det, jag hade kunnat slakta en kamel for Maxmat just nu och en palt hade inte heller suttit helt fel. Som sagt ar det harligt har. Igar var det 38 grader varmt och vattnet svalkar knappt, men man ska inte klaga. Jag har varit i Patong igar och dansat pa bord med Elin och fotat oss med ladyboys, vi var aven en svang pa en pinp pong show.

I forrgar var jag och sag mig runt lite mer har i Khao Lak. Vi var och sag polisbaten som spolats upp 2 km pa land under tsunamin sen var vi pa tsunamimuseum, tycker det ar sa forbannat hemsk sa jag kunde knappt halla tararna inne. Har aven var pa tva tempel, ett har i Khao Lak och ett nagonstans i Phuket. Jag ar verkligen fascinerad av religionen har, har alltid tyckt buddhismen varit intressant och att verkligen se munkarna ga langs gatorna med sina urnor med mat, det ar nagot speciellt.

Har varit ute hela dagen idag, solat, bokat resa till Similan islands till imorgon och tagit massage. Ikvall ska vi Khao Lak igen, far se vad som hander :)

Ännu någar dagar i paradiset

Tiden rullar på här i Thailand. Av någon anledning funkar å och ä på bloggen men inte på andra sidor, aja man kan inte klaga på det i alla fall. Har inte tid att blogga, ska lägga min lilla tid på min pojkvän och att leta upp addresser till folk som ska ha vykort. Har i alla fall shoppat massa, solat massa och bara njutit. En thaimassage, en oljemassage och pedikyr har jag unnat mig. Massage i en timme kostar 70 kronor här, underbart!

Ikbäll ska vi in till Khao Lak fr shoppi, middag och en drink =)

Thailand ♥

Befinner mig alltsa i Thailand nu och det ar helt underbart! Tangentbordet ar helt fucked up, thaitecken overallt kanner mig helt forvirrad. Idag ar alltsa tredje dagen har och jag ar kar i stallet. Maten ar jattegod, solen skiner och det ar supervarmt hela tiden, manniskorna ar så trevliga och det ar helt enkelt paradiset. Vart hotell ar superlyxigt, verkligen, servicen ar jattebra, våra bungalows ar jattefina och hela omradet ar superfint och frascht.

Varmt ar det, men hur varmt har jag ingen aning om. Inga thailandare verkar vara intresserade av att veta hur varmt det ar, kan iaf saga att det kanns som att ga in i ett vaxthus nar man oppnar ytterdorren. Igar var vi i Khao Lak och shoppade och jag hittade massa fint, fick tag i en jatteakta LV-vaska som jag velat ha hur lange som helst.

Ikvall ska jag och Elin till Khao Lak och festa medan karlarna gar pa Thaiboxning, blir sakert riktigt roligt! Drinkarna har ar ju oslagbara, massa frukt och det basta ar ju absolut att det finns sa mycket ananas! Johanna alskar verkligen ananas, sa ar det bara.

Nu ska jag sluta klottra och bege mig tillbaka till bungalowen och ta en dusch. Sen far man svida om till lite fraschare klader, korta shorts for att festa hela natten blir nog perfekt ;) Hoppas ni fryser, vi hors om ett par dagar!

På väg

Slänger upp ett tidsinställt inlägg. Just nu sitter jag på flyget mot Thailand och har ungefär halva resan kvar. Jag mår nog skit, men vem fan bryr sig, jag ska till Thailand! Kring ett inatt, svensk tid, sju på morgonen thailändsk, är jag framme och det kommer vara en riktigt jobbig dag men jag ser verkligen fram emot det. Jag förväntar mig en chock när jag kommer fram till vad jag tror kommer vara en helt annan värld.

Anyway, jag lär blogga några gånger under tiden jag är borta men förvänta er inte för mycket, så det här kanske är vad ni hör av mig på några dagar. Vill bara säga att även om jag kommer ha det underbart kommer jag sakna allt här hemma jättemycket, alla vänner och bara mitt vanliga liv. Alla jag känner borde följt med, det tycker jag!

Uppdatering på två meningar

Jag är hos Rebecka, vi har varit på gymmet och kört ett jävligt slött pass som vi avslutade med en bastu. Åker hem till Töre om en timme och då ska jag göra allt annat än sova, imorgon vid den här tiden är jag mer än halvvägs till Thailand.

Imorgon ^^

Nu är det bara en dag kvar, det känns helt overkligt. Det är över ett halvårsen vi bokade resan och redan då var jag riktigt taggad, känns som man gått i all evighet och räknat ner, 42 dagar, 27 dagar, en vecka. När man väntar på saker nog länge slutar man till slut fatta att det ska hända på något vis, ni fattar.

Nu är det i alla fall dags och resfebern har kommit. I princip alltid när jag reser blir jag riktigt dålig före jag åker, blir som skakig och allmänt illamående, kan inte sova eller äta och oftast spyr jag, inte mysigt! Imorse kom det alltså för den här resan, lite tidigt, men samtidigt har jag aldrig åkt på en så lång eller tidigt planerad resa. Mår inge bra, men har inte spytt, hoppas det blir bättre.

Det ska i alla fall bli förbannat skönt! Sola, bada, få massa massager och annat mysigt, shoppa, uppleva en annan del av världen och bara vila upp mig och njuta. Jag vill åka nu!

Stress!

Har förbannat mycket att göra idag. Resan närmar sig med stormsteg och jag har massor att fixa inför den och en massa läxor. Jag måste städa, tvätta, plugga massa till matteprovet imorgon också har jag fortfarande två andra läxor att göra, jag kommer inte hinna göra klart dom. Tanken är att jag ska ta en liten spadag idag så man är fräsch innan solen, lägga ansiktsmask, peela hela kroppen också nämnde Ingela någonting om att vaxa benen o__o

Nu dyker jag ner i matteboken, vi hörs!

Töre suger :)

Har hittat mig en fest, nu är det bara skjutsen som saknas och jag kanske, kanske har fixat den. Annars får jag stanna hemma helt enkelt. Det suger verkligen att bo i Töre, man måste fan ha skjuts var man än ska. Löjligt less! Vi får se vad som händer, lär ju inte uppdatera här om jag åker och åker jag inte kanske jag inte heller gör det. Vi hörs!

Årets första skotertur

Kom precis hem från en sväng med skotern med Rasmus och Nisse. Skönt var det! Blåste lite kallt men vi lyckades hitta oss lite lä (sjukt roligt ord det där xD ) så vi kunde grilla. Hade med mig hunden och hon var lite skärrad av att åka skoter, men hon njöt verkligen av att ligga där i solen och steka, jag också. Resten av dagen är oplanerad, jag är sugen på att festa men det blir antagligen inget av det. Det finns fan inga värda fester längre :D

Kommer spendera helgen med att plugga :D

Blev precis klar med min "lilla" uppgift i naturkunskap. Det här är bara g-delen, måste komplettera med en sida till på måndag för att få chans till högre betyg, kul liv! Det här är alltså det jag åstadkommit under lovet och jag tycker själv det är rätt bra gjort, men jag har massa, massa kvar.

Jag tittade nyss på min nedräknare till när jag åker till Thailand, fyra dagar och tio timmar. Det känns härligt men jag fick samtidigt panik. Jag har så mycket kvar att göra! Jag ska skriva en fördjupning av en litterär tidsepok, animera min dikt (kommer ta sjukt mycket tid), rita en grej till grafen också har jag matteprov på måndag!!

Så jag ska väl sluta blogga och sluta känna mig nöjd över att jag gjort det här, hänga tvätt och sen dyka ner i pluggandet igen, yeei ^__^

Lyfter lite skrot ;)

Efter en dags rymdforskning i köket åker jag äntligen till gymmet. Idag blir det ett pass på drygt två timmar, under tiden Rasmus tränar. Tänkte köra ett långt och hårt styrkepass, mycket av allt men jag ska träna magen som den aldrig blivit tränad förr. Självklart kan jag inte styrketräna i två timmar, så det blir väl en timmes powerwalk också. Kände av igår när jag sprang att jag är lite krasslig i halsen så vågar inte mer än att promenera idag.

Och såhär ser jag ut nu före jag beger mig. Första gången jag postar en bild på mig själv såhär i träningssammanhäng. Självklart såg jag ut som ett jävla emokid på bilden och hur motiverande är det? Istället för att klottra över mitt sadface som emofjortisarna gör (läs jag) tog jag bara bort hela huvudet. :D

Grattis biffen!

Idag blir den första av mina bitches 18, grattis snygging =) <3 Självklart är det Rebecka vi snackar om och ja, hon är min biff. Sorgligt nog är tanten, som man nog kan kalla henne nu, i Tyskland så inte får man  träffa henne och ge henne ett värdigt grattis. Aja, hon kommer säkert ha en awesome födelsedag där nere, hoppas det i alla fall!

Bara så du vet har jag biffat upp mig nu, när du kommer hem flyttar vi  nog in på gymmet, jag förväntar mig att du också tar 200 kg i bänkpress om någon vecka. Puss!

Förresten, jag spenderar dagen med att plugga, är färdig med halva Nk-uppgiften nu och den är grymt segt. Längtar till ikväll då jag åker till gymmet för ett tvåtimmarspass, styrketräning kör vi idag!

Mina böcker har kommit :D

Äntligen har mina böcker kommit! 2500 sidor totalt så nu lär jag överleva flygresan till Thailand, hem och några dagar på stranden. Det här förresten de första böcker jag någonsin köpt själv, känns riktigt härligt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett hem utan böcker, tycker det ger en härlig känsla och personlighet över hemmet.

Tänker inte tjata om böckerna, kanske drar en liten review när jag läst dom om dom är läsvärda eller inte? Kan väl i alla fall berätta vilka de är, Shantaram, Fågeln som vrider upp världen, Dödgrävarens dotter och En helvetes vinter.

Nu drar jag mot soffan!

I'll just read a book instead

Godmorgon! Blev att stiga upp redan halv nio idag då jag blev väckt av att Rasmus fick ett larm. Tänkte somna om medan han drog iväg och lekte hjälte, men tyvärr startade inte hans bil så han hann inte dit. Surt! Istället tog vi frukost tillsammans och snart ska vi bege oss till Kalix då han har lite ärenden där. Klockan fyra åker jag till gymmet för att springa, ska bli riktigt, riktigt skönt! Idag satsar jag på 30 minuter, lär nog räcka för mig att få ur allt spring ur benen. Har inte tränat sen i lördags så jag har en hel del energi samlad nu.

Ikväll måste jag göra lite nytta och börja ta tag i min hög med skolarbeten, tror jag börjar med Nk-uppgiften ikväll, mest för att den känns absolut segast. Och nu är det bara en vecka kvar till värmen! :D