Thailand, Dag 2

Andra dagen i Thailand blev en riktigt glassig dag. Började dagen nere vid stranden och flyttade mig sen upp till poolen, som låg nästan direkt vid stranden och där låg vi alla som 12 feta valar större delen av dagen. Jag åt till förbannelse den här dagen ser jag nu, men det är ju det som semester går ut på. När jag låg där bredvid poolen och glassade beställde jag dit en Pina Colada smoothie och det var så otroligt gott! Med den i handen bestämde vi oss för att gå på en promenad längs stranden, jag, pappa, Ingela, Victor, Anders och Albin.

 


Vi hann gå en ganska lång bit i hettan och där vid stranden såg vi en gammal övergiven pool, som vi antog hört till ett hotell som blivit förstört i tsunamin. Det var helt sjukt att se den, det var som att uppleva allt det som har hänt där personligen på något vis. Efter vi passerat kom vi till ett stenigare område och eftersom att det var så pass högt vatten vid den här tiden vågade jag inte fortsätta längre, då jag självklart hade kameran dinglandes kring halsen, då vadar man inte genom vatten!


Istället gick jag tillbaka till hotellet där jag satte mig vid poolen och åt Chicken Satay med lillebror, så förbannat god mat så det är inte sant! Bara en timme senare blev det riktig lunch och det var ingen ovanlighet att det blev såhär, någon var vrålhungrig, en annan proppmätt, så blir det när man är tolv pers. Så då gick jag, Ingela, Annica och Victor till hyddan för att få i oss lite mat. Efter ett tag kom pappa lufsande i Ingelas tröja och detta kom att bli resan största skämt ;)

På kvällen åkte vi allihop in till Khao Lak för middag och shopping. Vi åt middag på en riktigt bra restaurang, maten var god och servicen riktigt bra. Efteråt bjöd de oss på frukt, vilket i mina ögon är ananas, ananas och ananas. Shoppingrundan efteråt var givande och jag köpte en massa fint för lite pengar. Bland annat en ny handväska som är så jävla snygg så jag skulle kunna döda för den.



Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0