Hockey och mardrömmar

Befinner mig i soffan hos Rasmus som är helt galen nu när det är hockey, har aldrig sett pojken så tokig tidigare, nästan lite läskigt. På tal om läskigt hade jag min värsta mardröm någonsin inatt. Jag drömde att jag var i Thailand på något obehagligt ställe och jag gick in i gränder i en ödslig stad om och om igen. Jag vet inte hur många jag var inne och vände i och varför jag gjorde det, men till slut går jag in i den sista och när jag vänder mig om är det en vägg där jag gått in. Jag är alltså instängd mellan fyra betongväggar på andra sidan jorden.

Ungefär här börjar jag vakna och jag skriker i full panik "Var är jag? Vad händer?", Rasmus vaknar och håller om mig för att jag ska lugna mig, men jag tror att det är en man inne i den där gränden som tar tag i mig så jag får ännu mer panik och skriker till Rasmus och frågar vem han är. Till slut förstår jag att det är han och ännu en stund senare att jag ligger i sängen. Fy fan så hemskt det var, jag trodde verkligen att jag skulle dö.

Nu väntar jag på att hockeyn ska ta slut, hoppas till gudarna att Lule vinner annars blir nog min karl inget roligt sällskap idag. Sen ska jag åka hem och förbereda mig inför dopet imorgon. Blev alltså en väldigt lugn och nykter helg för mig och det behövdes.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0