Thailand, Dag 1

Nu är det äntligen dags för mig att ta tag i det här med Thailandresan och jag tänker tjata och tjata om det, för det var en underbar resa. Vi åkte ner mot värmen tisdag den 8 mars och jag var måttligt nervös inför resan. Vi flög på eftermiddagen från Luleå, pappa och jag rusade ut på landningsbanan och in i flygplanet, vilket han anser vara sin största bedrift på länge. Flygresan var inte trevlig, men betydligt smidigare än jag förväntat mig. 10 timmar och 30 minuter satt jag med arslet fastklistrat i den trånga stolen, men tack vare bra musik, en bra bok och sudoku och en massa tagg gick det bra :)




Vi landade på Phuket airport tidigt på morgonen och det var som att kliva in i ett förångat akvarium. Eftersom jag bara sovit 20 minuter på flyget var jag visserligen väldigt trött, men det glömdes snabbt bort. Första intrycket, det jag fick på flygplatsen var lite skrämmande, de flesta flygplatser är schabbiga och luktar konstigt i min åsikt, likaså den i Phuket. Min åsikt förändrades dock så fort jag gick utanför dörrarna, det var mulet den här dagen och det var nästan tur, annars hade jag nog fått en chock och kolapsat.

Vi hade bokat en taxi till Khao Lak där vi bodde och den resan gav så otroligt många intryck. Växtligheten i Thailand består av enorma träd som klättrar över höga berg och min spontana tanke var att det påminde och Jurassic park. Till slut kom vi fram till vårt hotell och jag blev glatt överraskad, det var så underbart lyxigt! Vi hade tre bungalows och vi hade den i mitten, så man kan hålla koll på alla ;) Det var verkligen jättefint där och servicen var underbar.


Första dagen gjorde vi inte mycket, vi upptäckte restaurangen som kom att bli kallad "vår hydda" och sen tog vi det bara lugnt och vande oss vid hettan. Pensionärerna tog en Siesta på eftermiddagarna, men så vek är inte Johanna trots elva timmars sömnlös flygning och resa förbi 6 tdszoner! Istället satte jag, Elin och Jesper oss i poolbaren och tog oss en drink och det var då jag kände att semestern började på riktigt.




På kvällen tog jag och Ingela vår första thaimassage och det var verkligen himmelsk! 70 kronor för en timmes ren njutning, jag saknar det. Vi åt middag på hyddan och det var riktigt trevligt. Höjdpunkten var utan tvekan när en grymt stor gräshoppa hoppade på pappa och han skrek som en liten tjej och sprattlade som en fisk tills han fått bort den.

Söt va? :D






Kommentarer
Postat av: Koh Lanta

Hej!



Trevlig blogg! Jag undrar vilket hotell ni bodde på det såg så trevligt ut. Ska åka från Koh Lanta till Phuket om några dagar?

2011-03-29 @ 15:44:39
URL: http://www.boendekohlanta.se

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0