Lär en gammal hund sitta

Bokstavligt talat. Jag har ganska bra pli på min hund, men vissa stunder så bara tvärvägrar hon att lyssna på mig. Har precis varit ute på en promenad och försökt få henne att sitta, inte för att hon inte stannar när jag ber henne, utan för att hon just precis står. Mig gör det inget, men jag märker att omgivningen blir lite nervös av att hon inte sitter. Så jag kämpar på med henne.
 
Gamle Roy fick också följa med ut och kolla in skicket på min sommarstig, den är långt ifrån redo för mina steg. Snödrivorna ligger ännu på sina håll och jag tänker på Holland, där tulpanerna redan hade blommat färdigt vid den här tiden förra året. Tokigt. Det kanske blev min sista snödrivspromenad i maj idag.
 
 
 

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0