Amsterdam, första kvällen

Hej kära ni, nu är jag hemma och har varit det i sådär en vecka ungefär, ursäkta uppdateringen, men saker har stått emellan. Anyway, visst vill ni väl höra om min resa? Efter supersushi på Arlanda landade vi på Schiphol vid halvfyra snåret då vi direkt rusade in till stan för att 1. Äta pommes och 2. Titta på mitt nya boende. Omnomnom pommes?! Min mage var fruktansvärt ledsen efter det, men sjukt värt, som vi hade längtat!

 
Sen promenerade vi bort till mitt nya hak, som låg tokcentralt kan jag ju säga. Alldeles intill en kanal (förstås) i ett mysigt litet kvarter. Lägenheten i sig var grym, tanten som ägde den mötte hos iförd leopardjumpsuit och hade en stenbock med en cowboyhatt och rosa boa runt halsen upphängd på väggen i hallen. Enough said, jag kommer trivas. Delar ovanvåningen med en annan studerande tjej, har en egen balkong och tio minuters promenad till allt häftigt. Kommer bli grymt!
 
Min blivande balkong! Här ska det drickas vin i augusti känner jag på mig


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kvällen fortsatte vi med att strosade runt i staden där det var en stor fotbollsmatch samma kväll så 30 000 engelska fotbollshuliganer hade samlats där för att göra sånt man gör när man gillar fotboll och Amsterdam. Det var sådär lagom trevligt. Vi gömde oss istället på en fin restaurang där vi tog ett glas vin i solskenet, tittade på killar/tjejer och diskuterade skillnaderna på svensk och holländsk skönhet. Jag tror jag kommer bli ett snyggt halvblod.
 


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0