Den stora, viktiga, (tråkiga) dagen

Under vår andra "semesterdag" var det dags att fixa mina ärenden. Jag behövde först och främst ett medborgarnummer, påminner lite om svenska personnummer, så D hade bokat upp ett möte med Skatteverket åt mig. 8.40. I Utrecht, ett par timmar bort. Utrecht är en stad mitt i Holland där man fastnar om man läser tågtabellen fel på väg hem från Amsterdam, har jag lärt mig den hårda vägen. Det är också staden där världens finaste Dj bor, det har jag lärt mig den fina vägen. Utöver det är det stadens som innehar Hollands finaste kanal.
 
Så efter ett par timmars sömn på Pascals soffa begav vi oss ut på äventyr, med croissanter till frukost går det mesta bra. Siffrorna fick jag genom att visa upp mitt pass och berätta vilka mina adresser är, så det var ju löljigt enkelt. Löjligt nog att fira med en andra frukost på ett mysigt café, äppelpaj blev det minsann.  
 
Eftermiddagen spenderade jag med att fixa en bankkonto, kvällen med en sjukt dyr och fantastik tapasmiddag med D, Pascal och Patricia. Där fick jag sätta ihop min första ordentliga mening på holländska också, helt sjukt vad nervös jag var.
 
 
 
 

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0