Bockar av min lista

Det finns ett antal saker jag vill göra innan jag dör, skaffa mig en examen, rida på en kamel och åka till Indien är ett par exempel. Det som legat på listan allra längst dock är att lära mig ett tredje språk. Värderar språk otroligt högt, försöker hela tiden förfina de jag redan behärskar mer, lära mig vackrare engelska, sudda bort svordomar och tonårsslang ur svenskan. Hur som helst har jag en stor önskan om att besitta ett tredje språk, tyskan jag studerade i fyra år försvann någonstans. Så idag gör jag det. Idag sätter jag, i vuxen ålder, på en distanskurs för att lära mig nederländska. När jag fick mejlet imorse, med avisering om min första uppgift, som inleddes "Goedemorgen!" kom det över mig för första gången på riktigt. Jag får göra det här, på riktigt, så jäkla häftigt!
 
Nästa år köper jag mig en kamel.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0