Om mina käftsmällar

Berättade jag historien om vad som hände med Haag? Om inte annat så kommer den nu. Jag skulle plugga där, åkte dit på besök, fick en lägenhet, ordnade allt och blev kär i den sjukt långa stranden. Sen, för ett tag sen, pam bom krasch! Vi lägger ner din utbildning, åk till Amsterdam eller gör någonting annat med ditt liv. Happ. Det var sjukt jävla jobbigt kan jag lova. Hela min dröm gick i kras och jag fick plocka upp spillrorna och börja om från början.
 
Men skam den som ger sig. Ringde massa samtal, skickade in en jäkla massa papper och började leta lägenhet. Att hitta en lägenhet i Amsterdam på ett halvår visade sig vara nästintill omöjligt, i alla fall med min ekonomi, så jag letade och letade efter ett passande rum att bo i åtminstone. Nu har jag äntligen hittat ett fint litet rum mitt i Amsterdam för en rimlig summa pengar och allt börjar kännas fint och färdigt, CSN är på min sida, jag har någonstans att bo och jag är antagen.
 
Sen nu idag. BAM! Nästa käftsmäll. Om jag inte hittar ett rum eller en lägenhet där jag kan skriva mig åker jag på en avgift på 60 000. Om året! Jävla skit, jävla skit, fan vad less jag blev. Men, det var bara att bita i det sura äpplet och börja jobba. Problemet är nu löst, mina fina, fina vänner i Holland låter mig vara skriven hos dem. Och vips, så har jag sparat en halv årsinkomst, fått ett litet mysigt rum i Amsterdam och mina efterlängtade studier börjar vara verkligt nära. Nu måste det här väl ha varit min sista prövning innan jag får sätta fötterna på holländsk mark, peppar peppar...

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0