______________ _____ ________ ___ ______ ________

Jag behöver skriva, men mitt dokument ligger på en hårddisk jag inte orkar leta fram. Kanske lite knåp kan knyta upp dessa knepiga knopar som verkar finnas lite här och var. Påminns om hur jobbigt det var att vara tretton, fjorton, snurrigi huvudet, förvirrad och allt sånt där. Att känna sig kvävd av andras sällskap, att ha rastlöshet upp till öronen när man är ensam. Att tänka på måsten, åstadkomma saker, försöka vara okej mot omgivningen och samtidigt på något vis kunna känna efter vad en själv försöker säga. 

Att vara skrikande röksugen på en onsdagskväll eller kanske intensivt längtande efter en famn att somna i, en famn som varken talar, känner eller agerar för att störa. Precis som ikväll. Och det känns okej, okej att vara lite trasig, för vem kan vara samlad hela dagarna, året runt? Och jag ber om att jag kan gå ut för mitt nattliga möte i bastun nu, utan att vara apatisk eller vad man nu kan tänkas bli av allt det här fantastiska kaoset.
Kärlek till er alla, och till mig själv.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0