Årssammanfattning, del 1

Januari
Första månaden på året kan även ha varit den viktigaste. Jag mötte nyåret i Helsinborg på en helt okej nattklubb med min syster och hennes vänner. Mest tänkte jag på D och skickade honom varma tankar där jag stod och kollade på fyrverkerierna, han skulle visa sig prägla en stor del av mitt år. Jag kämpade även med otroligt jobbiga saker i januari, slutade existera några gånger och lärde mig vad panik egentligen betyder. Just därför är januari så viktig, jag kröp långsamt därifrån till att bli stabilare än jag någonsin kunnat tro om hormonstinna Johanna.
 
Februari
Minns februari som kall, riktigt kall, -42 kallt till och med. Detta utspelade sig i Jokkmokk under marknaden där jag drack minttuu med varm choklad för att överleva och klappade min första ren, ett mål jag haft med mina år i Norrbotten. I februari åt jag även min första sushi någonsin och undrade varför jag väntat så länge. Jag smörade även skiten ur alla hjärtans dag och gosades alldeles för mycket med pojkvännen som varit bortrest hela december och januari.
 
 
Mars
Det här var bara riktigt deprimerande att snoka igenom alltså. Jag hoppade på Matte C sådär i sista minut, vilket skapade kaos. Skolan var utöver det ändå jäkligt körig och jag hade ett par jobb att sköta också. Jag höll på att krascha totalt och ville bara sova hela tiden. Det positiva med det här blev att jag tvärbestämde mig för att boka en utlandsresa till mig och D, resan som skulle visa sig vara den viktigaste i mitt liv so far.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0