På en vacker plats


Fick för mig att min mage behövde en omgång som avslut på veckan. Så jag kastade tröjan och tränade en sväng (finns det något mer motiverande än att se hur musklerna jobbar?). Körde en del klassiska magövningar, men mest gjorde jag min egen grej. Jag ställde mig på tå och dansade långsamt runt på mattan, låter kanske inte så jobbigt, men just när man står på tå jobbar magen stenhårt och just de musklerna som ger en formad midja får ta i för en gångs skull. Efter min mage var slutkörd satte jag mig på mattan och mös ett tag, sträckte ut mina höfter och fick mina ben i positioner jag inte trodde jag var kapabel att ha dem i. Försvann in i en annan värld och låg i alla möjliga konstiga ställningar på golvet till jag råkade somna en liten stund och senare vakna upp med ett leende på läpparna och ett ton ny energi. Kändes som det perfekta sättet att ladda för den nya veckan på.   

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0