Seriöst?

Gjorde lite slött googlande om romer och snubblande in på ett forum som hette "Var bor alla zigenare?". Jaha, jag klickar in för att få lite vettig information, men inser ganska snart att jag är på helt fel ställe. Diskussionen började om var i Stockholm flest romer bor, men gled snabbt in på om romerna är bättre eller sämre människor än araber, allvarligt? Läste något om att "det är fler zigenare som arbetar än araber". Någon svarade något i stil med att de är ingen av dessa folkgrupper som slöar sig igenom samhället utan att det är alla muslimer oavsett varifrån de kommer som bryter ner Sverige. En annan jämförelse var bosnier och somalier, bosnier jobbar inte men somalier jobbar litegrann i alla fall, var fan kommer den faktan ifrån?

Är det verkligen såhär vårt Sverige ser ut? Tror vi att man kan se på en person beroende på hudfärg, ursprung eller religion om personen är en bra, ärlig människa? Jag blir besviken och förbannad av det här, det visar ju verkligen på att den mänskliga utvecklingen går åt helt fel håll och i rasande fart dessutom.

Det sista jag läste innan jag blev så förbannad så jag inte ens ville titta på det längre var det här välformulerade inlägget.

"Visserligen är det ont om ärliga zigenare, men det jag menade var att zigenare inte betraktar sig som svenskar, utan som zigenare. Självfallet så kan de inte heller bli svenskar, vare sig de vill eller ej, lika lite som en neger kan bli svensk."


Nej för adopterar jag ett nyfött svart barn kommer det här barnet aldrig vara svenskt, inte heller hennes barn och barnbarn. Man kan ju se på en människa vilket land de kommer ifrån, eller hur? Någon får gärna berätta för mig i vilka länder det lever svarta människor i, så jag inte råkar flytta dit för att bli en del av deras samhälle, för det skulle ju aldrig fungera så länge jag är vit.

Känn ironin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är skillnad på svarta och vita :)

2011-05-20 @ 19:46:33

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0