Känslan när man känner att man lär sig någonting vettigt i skolan

Jag är riktigt glad att jag går på en skola där jag lär mig saker jag kommer ha nytta av i framtiden, det är en härlig känsla. Ofta är det dock så att det mesta kan kännas meningslöst, man gör bort uppgiften och sen är det inge mer med det. Hur många kommer ihåg någon av uppsatserna om litteraturhistoria man skrivit?

Nu gör jag dock någonting jag gruvade mig för jättemycket, men nu inser att det finns något intressant i det som kan vara bra att veta. Håller på att skriva en uppsats om minoritetsspråk och ärligt talat visste jag inte om vilka Sveriges minoritetsspråk var före jag började. Att jag får lära mig lite mer om mitt hemland känns faktiskt lockande, nästan pinsamt att jag inte visste det här tidigare.

Jag är hur som helst nöjd att jag får lära mig någonting som inte bara kastas bort och sorteras bort till slutet av min hjärna!


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0