Vakna i mörkret

Jag stiger alltid upp långt före dagsljuset når hit till baksidans baksida, men idag var det värre än någonsin. Klockan ringer, 05.00, det är mörkt, inget konstigt med det. Trycker på strömbrytarn till min sänglampa och börjar fippla med telefonen. Efter att ha kollat så jag inte smsat i sömnen lägger jag bort telefonen och försöker tända lampan igen, jag måste ha tryckt fel eller nåt. Nä, inge ljus. Så jag kikade runt i rummet, mot en annan lampa som alltid är tänd och den var också död.

Tog inte länge innan jag fattade att det var strömavbrott igen och jag drog en djup suck och steg upp. Jag kan ju inte skita i skolan bara för att det är mörkt. Så tände lite ljus sen tände jag mobillampan och promenerade runt. Ställde mig i duschen med mobilen som enda ljuskälla, har gjort trevligare saker.

Som tur var tändes världen upp när jag stod där i duschen så jag fick i mig dagens stekta ägg enligt rutinen och nu känner jag mig redo för att bege mig söderut ;)

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0