Så grymt kul, men samtidigt äckligt jobbigt

Sitter återigen och letar utbildningar. Var helt inställd på Malmö, men kände att jag måste se över alla alternativ jag har och kan säga att det inte är lätt! De flesta utbildningar är antingen för konstnärliga för att jag, som är en hemsk tecknare och konstnär, ska kunna känna mig självsäker och nöjd med en sådan utbildning. Några är åt andra hållet, för mycket pluggiga kurser och för lite design.

Hittade något jag verkligen skulle trivas med, grafisk projektledare. Men då behöver man yrkeserfarenhet och sånt, så det går ju inte nu i alla fall. Till slut kom jag ner till två utbildningar som känns lockande och passande, Malmös grafiska design eller Linköpings grafisk design och kommunikation. Linköping vill ha matte b och eftersom att jag vill ha valmöjligheter tänker jag läsa den kursen nu i vår, fy fan vad jobbigt.

Jag vill inte planera, jag vill ta allt som det kommer, men samtidigt vill jag inte sitta där när jag tar studenten och inte veta vad jag vill och kanske inte vara kvalificerad. Jag har ingen aning om vad jag ska göra..


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0