Ett bortglömt armband

Har städat mitt rum och letade efter ett par örhängen jag lagt i någon smyckesask för ett tag sen. Under jakten på dem hittade jag något annat i en av askarna, ett armband som jag inte sett på väldigt länge. Armbandet fick jag av min mormor för några år sen, ganska många tror jag faktiskt. Hon hade fått det av sin pappa när hon var liten och ville att det skulle gå i släkten. Eftersom jag är äldsta barnbarnet, alla andra flickor är minst tio år yngre än mig, hade jag turen att få det.

När jag fick det var det noga att jag inte använde det i onödan eftersom att det var så speciellt och jag kanske inte riktigt var nog gammal för att ha koll på sånt. Nu kanske jag får använda det vid något speciellt tillfälle och jag är helt hundra på att jag ska spara det och ge det vidare till ett av mina barn eller barnbarn.

Visst är det vackert?




Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0