Vad ska man egentligen äta?

Har själv varit lite osäker på hur man ska äta sen jag började träna. Träning kräver ju att man äter lite annorlunda än om mat inte tränar. Vissa säger att man ska skippa kolhydrater, vissa säger att det spelar ingen roll vad man äter eftersom att man ändå tränar och vissa tror på att äta så lite som möjligt. Finns hur många varianter som helst på det här!

Nu har jag i alla fall hittat svaret. Just det här är från en källa jag verkligen litar på och det gäller alltså om man tränar mycket, typ fyra dagar i veckan. Då ska man äta ungefär så här:

50% protein
25% frukt och grönsaker
25% kolhydrater


Sen behöver man inte äta jättemycket, små portioner är bra, men då måste man få i sig mellanmål. Jag har själv lite problem med det där, äter en bra frukost, en bra lunch, sen pressar jag i mig middag efter träningen vid åtta på kvällen. Inte bra!




Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0