Slängde ihop lunch/middag

Har precis slängt ihop en äggröra/omelett, kalla det vad ni vill. Tänkte dela med mig av "receptet" eftersom att jag kom på att det faktiskt är något som passar de flesta.

Det är vegetariskt, innehåller inga kolhydrater och för er som räknar kalorier, well, räkna på 200 kalorier, helt okej eller hur? Som sagt är det bara ett hopkok av det som fanns hemma och som jag orkade mig på att göra, det som är härligt med sån här mat är att man kan ha precis vad man vill i det. Det jag hade var:

- 2 ägg
- 1 tomat
- Pesto

- Ev. ost

Hacka upp tomaten, ju mindre bitar, ju godare. Klicka i pesto med tomaterna, var inte snåla med peston, det är jättegott, rör om. Vispa två ägg och krydda lite, kanske salt, peppar eller något annat gott. Stek upp pestotomaterna lite, häll sedan över äggen. När det började bli färdigt satte jag även lite riven ost i det, det blir som någonting extra med det då. Sen är det bara att steka till det är färdigt!


Tror det skulle vara gott med några blad färsk basilika på toppen, men det brukar jag inte direkt ha liggandes i kylen så det får väl bli någon annan gång.

Superenkelt, jättegott :)





Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0