Julafton på låtsas

En av fördelarna med att vara skilsmässobarn är att man får fira jul betydligt fler gånger än på självaste julafton, vem skulle tacka nej till det liksom? Idag firas julafton hemma hos oss då jag åker till mamma på tisdag för att fira riktigt jul. Vi har det mysigt trots att det är en vecka kvar till julafton och jag är nöjd. 

Började morgonen med den enda riktiga traditionen vi har i familjen, julfrukost. Bara vi fyra, risgrynsgröt, hembakt bröd, skinka och sill. Jag tycker julmat är alldeles för överskattad och därför älskar jag det här konceptet. Om ett par timmar ansluter farmor och då ska vi äta ordentlig middag, trycka massa godis, dricka glögg och byta lite julklappar.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0