Dan före någon dag

Imorgon ska det firas jul hos familjen Karlsson och jag har inte riktigt greppat det än. Visst har jag lite julmys i kroppen, men det känns inte helt faktiskt. Jag tror nog mest att det beror på att vi inte har någon julgran, jag saknar doften av grannbar så det är helt sjukt! Om det är något som bär julkänsla för mig så är det julgranar, inget snack om saken. Att få klä granen är ju också ett evinnerligt äventyr som aldrig slutar vara underhållade.

Förra årets gran högg jag själv, den var tre meter hög och jag slog och slog med en halvslö yxa i en meter snö och kämpade sedan med att hugga ner den, tälja till den också klädde jag den omsorgsfullt. Jag minns att ljusslingan var ett helt galet trassel. Saknar dig käre gran ♥


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0