2011, någon slags sammanfattning

Januari

Januari innebär som vanligt en viss minidepression för mig. Under hela jullovet hade jag ingen anledning att gå ur mjukisbyxorna och jag hade ångest över det. Till slut tog jag mig in till stan där jag spenderade min första kväll hemma hos Robert, sen snurrade vår historia igång. Under både december och januari beslagtog vi ett rum på skolan där vi spenderade x antal timmar ihop. Utöver det var det ganska mycket panik, vårens kaos med skolan visade sitt ansikte för mig första gången och jag spenderade ett par helger med näsan i matteboken. Hade dessutom ångest över framtiden och bodde i princip på gymmet.

Februari
Träna, plugga, träna, plugga. Det var faktiskt inget annat jag gjorde, förutom en massa kvällar i soffan med Rasmus. Thailandsresan närmade sig och därför hade jag otroligt mycket att göra i skolan, det var konstant kaos och jag vill aldrig göra om det igen.

Mars
Årets enda skotertur klämdes in bland allt plugg och träning. Jag och Rebecka påbörjade även vårt ambassadörsarbete och åkte första rundan ut bland alla Luleås stadsdelar. Där stod vi i snöstorm och stal tejp för att sätta upp affischer, det var inte nådigt!

Min Thailandsresa ägde också rum och det är utan tvekan ett minne för livet. Spenderade två veckor med diverse äventyr, massa strandhäng, himmelsk mat och galet billigt shopping. 


April
Våren kom till Luleå och jag började äntligen vakna till liv! Jag var hur nöjd som helst och spenderade helgerna i solen med en bra bok och bara njöt av värmen. Det var även under april som jag tog mina första körlektioner och därmed på allvar tog tag i körkortet. Jag drack ganska mycket också vill jag minnas. En natt sprang jag runt på byn packad med Sara, Rasmus och Gustaw, en annan stötte jag på en sköldpadda och på valborg festade jag till fem på morgonen och vaknade med en kamel på magen dagen efter.



Maj
Hade panik, panik och ännu mer panik över att avsluta alla kurser i tid och att göra det ordentligt. I samband med det taggade jag konstant inför Siesta och fick till slut ett sommarjobb efter att ha sökt i evigheter. Jag lyckades supa sönder min fot och riva ner gardinstängerna + en del av väggen en natt och jag och Rebecka satt i Norra hamn och drack 3.5or en dag, platsen vi satt på visade sig bli sommarens tillhåll. Den sista maj satte jag mig på tåget mot Hässleholm med Rebecka, Sara och Josse för en resa som blev helt galen.



Juni
Säger bara en sak, Siesta! Såg grymma spelningar, tappade mobilen i en bajamaja, sjöng med norskar, sjöng med svenskar, snackade invandrarpolitik med blattar, drack öl, drack vin, drack mojitos till frukost. Jag hade jävligt roligt! När jag kom hem väntade jobb, industriarbete och jag är så förvånad och stolt över att jag fixade det och dessutom tycket det var roligt. Jag spenderade en dag i Roberts stuga där jag bland annat försökte åka vattenskidor, det var hur mysigt som helst. En annan dag firades midsommar på min altan där vi satt till fem på morgonen med en liten paus bara för vedhuggartävling mellan Rebecka och Robert. Underbar natt!

Juli
Solade, solade och solade. Låg hemma i Töre och var rastlös ganska länge, men sen bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv. Jag och Rebecka var på hamnfest i Siknäs och före det hade vi ännu en mysig "fest" på min altan. Jag sjöng på ett bröllop och blev tvungen att rusa därifrån efter middagen för en sväng ner till Skellefteå där jag såg Movits med underbara vänner i spöregn. En annan dag åkte jag med familjen på turistresa till Jokkmokk och gjorde både det ena och det andra och månaden avslutades med att en viss Johanna fyllde hela arton år och firade med att beställa en telefon, köpa cigaretter och med en natt på pdol med goa vänner.



Augusti
Årets roligaste månad utan tvekan! Jag festade och var på äventyr hela tiden och däremellan satt jag på mysiga ställen i stan och drack öl med Rebecka. Hon var för övrigt med på i princip alla av mina äventyr, vi körde gokart ihop, skrek ikapp på skriktävlingen, satt på en sten högt upp på ett berg i Lappland och pratade skit en halv natt. Hon var med när jag skurade en buss tre på morgonen, när Robert och Joel bjöd in till sommarmys på en bastuflotte en hel natt, när jag tog min första krogrunda i Luleå, men hon var dock inte med när jag fick en flaska champagne hälld över mig halv tre en annan natt. Underbar månad!




September
Började månaden med att smita iväg till Sundsvall med Rebecka. Vi berättade inte för någon var vi skulle, bara smet iväg med en morgonbuss och tog in på hotell en helg. Det var hur skönt som helst! Som en slags minisemester där vi åt goda middar, unnade oss fina drinkar och gick från krog till krog utan vidare eftertanke. Den 5e fick jag äntligen min tatuering och den 15e landade ett körkort i min hand. Helgen efter det körde jag 70 mil med fina vänner som sällskap i min älskade skrothög. Kan säga att körkortet är något av det viktigaste jag äger.




Oktober
Efter mycket sökande och kämpande fick jag till slut ett jobb! Jag var hur lycklig som helst över det och la ner hela min själ i att lära mig det och göra det bra. Utöver det var jag chaffis två dagar i sträck första helgen och resterande fyra helger spenderade jag på Heroes, visserligen bara en dag per helg, men ändå, helt sjukt! Dock vill jag minnas att jag hade väldigt roligt, om inte annat var det en mycket intressant vadslagning jag arbetade med, som jag självklart vann i slutändan. Utöver vadet vann jag även massa andra fina saker, som choklad och en hotellfrukost. 

Jag var även ohyggligt dålig på att fota och de få bilder jag har tagit är försvunna,,


November
Började månaden med en Halloweenfest som var totalt ovärd och dagen efter spydde jag på golvet i det rum som det visade sig att jag skulle spendera större delen av månaden i. En kväll hade jag vuxenmys med Robert, en hel del kvällar satt jag hemma med massa ljus och rökelse och dansade. Det var även under november som jag återfann min glädje att fota, underbart. Resten av tiden spenderades hemma hos Lelle där jag käkade choklad, flätade hår, grät, skrattade, drack syndigt gott te och pratade om livet och andra skumma saker. Som ett vackert avslut på hela grejen drack vi bubbliga drinkar, skålade för det nya året och gick sedan ut och dansade skiten ur Luleå på en riktigt bra onsdagsklubb.



December
Det känns som att den här månaden varat för evigt, men ändå inte som att jag gjort något. Första dagarna i december känns otroligt avlägsna, kanske för att jag har gått igenom massa grejer efter det. På något vis känns det som att det var dags för mig att slå ihop allting fint jag fått det här året och ta riktiga beslut, möta lite motstånd och övervinna det ensam. Men ska man vara normal så kan jag ju berätta att jag var på en spelning för första gången på månader, har och har haft det väldans mysigt här hemma hos mamma och att jag blivit uppraggad av en transa på krogen.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0