Valborg :)

Idag är det valborg och jag känner mig faktiskt inte så deppig över det. Har aldrig gillat valborg här eftersom att valborg i Hässleholm alltid har betytt så mycket för mig. Jag tycker inte valborg är valborg om träden inte är utslagna, skogen myllrar av vitsippor och man får ställa sig och lyssna på stadsmusikkåren ett slag.

Nu har ju dock våren kommit extremt tidigt hit upp så det är i alla fall inte snödrivor kvar i år. Jag har dessutom fina planer för kvällen så det kommer bli härligt. Ska iväg till Rebecka och grilla lite folk sen drar vi nog vidare någonstans. Jag står för köttet, fläskfilé, som jag marinerat och fixat igårkväll, nu återstår bara att inte bränna den på grillen.

Här är förresten middagen jag lagade igår, gjorde egna frikadeller med oliver, basilika och citron också en supergod rattatouille. Mums! Jag som inte ens rullat en köttbulle tidigare i mitt liv.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0