Thailand, Dag 6

Vaknade relativt tidigt och begav mig ner till restaurangen för att äta frukost och den här frukosten är verkligen himmelsk! Alla sorters bröd, muffins, croissanter, frukter av alla de slags, youghurt, thaimat, massa goda juicer, omeletter som de slänger ihop framför näsan på dig på en minut, allt! Så det var sällan man inte var mätt på morgonen. Efter att tryckt i mig halva Asien i matväg promenerade jag den lilla biten ner till stranden där jag spenderade dagen, dock en aning i skuggan eftersom jag återigen lyckats bränna mig.




Under eftermiddagen åt jag lunch vid poolen och sen kom hela sällskapet dit så vi satte oss i poolbaren och tog varsen drink, så härligt! Sen gick jag och Elin ner till stranden för att få pedikyr, vi fixade naglarna lite också så man kände sig fräsch. Efter det kom regnet och hur det regnade! Det bara öste ner och det åskade så mycket så strömmen fipplade ganska rejält.




Tanken var att vi skulle åka in till Khao Lak för middag, shopping och drinkar, men ingen var särskilt sugen i regnet så det blev middag på hotellet. Jag åt världes äckligaste mat, utan tvekan! Beställde stekta nudlar med räkor typ och fick en soppliknande sörja med nudlar som inte smakade gott någonstans och räkor som var allmänt klibbiga och sega.
Beställa mat i Thailand är inte det enklaste!

Min mysiga soppa där i hörnet :) Tur man har en Chang i alla fall!




Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0