Thailand, Dag 3

Hade bränt mig ganska rejält idag, mina öron vara värst, men axlarna mådde inte heller så bra. Jag undvek dock inte solen utan slängde mig på stranden med lite mer kläder bara och där spenderade jag förmiddagen. Lunch blev som vanligt i vår hydda och idag åt jag kyckling med cashewnötter som är så förbannat gott! Efter lunchen blev det en lugn eftermiddag som jag spenderade delvis med att sova och delvis med att mysa på altanen i hettan.





På kvällen skulle karlarna på thaiboxning, men det lockade inte mig särskilt mycket, så jag, Elin, Victor och Ingela åkte in till Khao Lak för lite shopping. Vi insåg dock ganska snart att Ingela glömt sitt bankkort i automaten på hotellet, så hon och Victor åkte hem för att lösa det. Då delade jag och Elin en öl från 7Eleven som ett par fjortisar, sen gick vi på en grymt mysig bar. Kvinnan som jobbade där var hur gullig som helst och de gav oss sällskapsspel och vi fick även låna internet.



Nästa stopp på vår lilla barrunda var Tarzan, ännu en mysig bar där jag hällde i mig en Mai Tai som jag hade kunnat mörda för nu. Där satt vi och snackade skit ett tag och helt plötsligt dyker Jesper och Erik upp som tröttnat på thaiboxningen och vi sitter kvar ett tag. Sen åkte vi till en strandklubb där det skulle vara White party och det enda jag har att säga är att, när någon i Khao Lak säger att det är drag, lita aldrig på det! Det var en del folk, mestadels thailändare och det var riktigt bra musik. Däremot var det inge dans, inge speciellt drag och det var allmänt segt. Så efter en drink åkte vi hem igen, med enorm besvikelse.



Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0