valvaka

Sitter och kikar på valvakan nu med pappa och lillebror, verkar som att de båda två är väldigt inresserade vilket gör mig väldigt förvånad, i alla fall brorsan. Blir faktiskt jävligt stolt när min bror på 15 bast verkar ha vuxit otroligt mycket och blivit ganska mogen, oj oj, låter som en gammal morsa. Hur som helst så får han, precis som jag, rösta i nästa val så är nöjd med att han börjar intressera sig. Precis som jag sa i förra inlägget tycker jag det är förjävligt med ungdomar som inte bryr sig om att rösta.

Tillbaka till valvakan.
Tycker det är jätteintressant att sitta och titta på och jag tycker verkligen att spänningen är olidlig. Valet i år kommer göra någoting helt nytt för Sveriges politik, antingen får vi vår första kvinnliga statsminister, eller så får alliansen för första gången  två mandatperioder i rad och dessutom det här med Sverigedemokraterna.

Spännande!


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0