Zumba!

Igår var jag som sagt på Zumba för första gången och det var superroligt! Lite svårt i början när man inte kan alla steg, men det kommer ju med tiden, som med allt annat man gör.

Zumba är en dansbaserad träning som har blivit väldigt populär under de senaste åren, vilket jag inte har svårt att förstå då det är enkelt, jätteroligt och efter bara ett par låtarn rann svetten överallt på mig. Man tränar hela kroppen och dessutom tränar man kondition, medan det känns som man är på en fest och bara har kul. Grym träning! Ni måste testa det om ni har möjlighet, tror det är skitbra för folk som har svårt att komma igång, då det är så pass roligt och enkelt.

Här är en liten video som visar lite hur det funkar, vi gjorde betydligt enklare steg än så här, men visst ser det kul ut? :D


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0