Rom, dag 5

Också kommer vi till den sista dagen av resan. Jag ska skriva ett till inlägg, kanske två, med alla videoinlägg jag inte lagt upp och random bilder jag tycker platsar här men inte i något av mina tidigare inlägg.

Under den sista dagen gjorde vi absolut ingenting. Vi var ganska trötta på att promenerar så mycket som vi gjorde och vi ägnade därför den här dagen åt att promenera bort till tågstationen för att se hur tågen gick, var man fick biljetter och om det var möjligt att promenera dit dagen efter, då vi skulle ta tåget till flygplatsen. Det tog inte så värst långt tid och vi hann gott och väl med en mysig lunch. Once again blev det Carbonara för mig och pizza för Rasmus. Under resten av eftermiddagen gjorde vi ingenting i princip, slöade på hotellrummet, men på kvällen, då var det underbart!

Vid 6-7 gick vi ner till det mysigaste stället vi varit på under alla kvällar, den lilla uteserveringen bara ett stenkast från hotellet. Där intogs middag bestående av förrätt och pasta. Till förrätt blev det mozzarella med tomater och pastan blev pestopasta. Till det drack vi en flaska rosévin som var underbart gott, dock går det inte att få tag på i Sverige, synd. Till efterätt åt vi glass och den är som sagt underbart. Efter det tog vi en öl, Peroni, italiensk öl och den är supergod! Dessutom köper man den i 66 cl flaskor, så man klarar sig gott och väl på en.

Vi avslutade denna kväll med att köpa oss varsen drink på samma ställe, de var väl inte superbra på att göra drinkar, men det funkade i alla fall. Middagen tog ca fyra timma och det är så man ska njuta.

Halväten Pasta Pesto, förbannat gott

Här satt vi delar av tre kvällar under vår Romresa, visst ser det sjukt mysigt ut?! Lägg till 20 graders värme och män som kommer och spelar gitarr, fiol eller liknande för dig då och då. Vi älskar Italien på kvällen!



Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0