Rom, dag 1

Nu ska jag börja berätta om Romresan! Tänkte ta det en dag i taget för att få lite struktur på det. Första dagen landade vi i Rom vid 3 sen åkte vi mot stan och vårt hotell. Vi bodde på ett ganska litet, enkelt, billigt hotell, men jag är väldigt nöjd! Vi fick ett jättebra pris och trots att det bara var tvåstjärnigt. Sängen var bra, rummet var trångt men va fan gör det? Toan och duschen var också fräscht och det tycker jag är viktigast.

Efter att vi gjort oss hemmastadda i rummet begav vi oss ut en liten sväng för att kika på området, men det slutade med att vi såg Spanska trappan och sen råkade vi snubbla in vid Fontana di Trevi bara sådär poff. Vi skulle även få i oss lunch, men eftersom att vi inte hittade något vi var sugna på så blev det helt enkelt ingen lunch. Istället laddade vi upp med en liter cola och satte oss på hotellrummet och tog det lugnt innan det var dags för huvuddelen av dagarna i Rom, middagen.

Första kvällen gick vi till en restaurang som låg precis runt hörnet från vårt hotell och vi åt jättegod mat! Till förrätt åt vi Mozarella med tomater och basilika, mums, och den såg jag Spaghetti Carbonara som var underbar. Efter middagen tänkte vi leta upp någonstans och ta en god drink, men det är dåligt med såna ställen i Rom så vi begav oss hemåt efter ett tag i alla fall.

I väntan på flyget mot Rom, klockan var ungefär 5-6 när den här bilden togs och jag hade varit vaken sen 2 efter 2 timmars sömn.

På O'Learys på Arlanda, halv sju på morgonen. Rasmus drack öl och jag drog i mig en cola

På väg mot Spanska Trappan

Ett gäng bilder från Spanska Trappan

Vårt hotellrum

Fail videoinlägg från hotellrummet, hade ingen aning om vad som hände, men whatever xD Jag bjuder på den ;D


Kommentarer
Postat av: Lina

Avis :Z men det såg verkligen jätte vackert ut :D Väntar på Rom dag 2 :D

2010-10-11 @ 08:31:39

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0