Morgonpromenad, vi gillar!

Kom nyss in från en promenad, kanske inte en morgonpromenad eftersom att klockan var två när jag gick, men har inte gjort mer än att kolla facebook och ätit frukost innan jag gick. Anyway, det här med att ta en promenad på morgonen är jättebra om man vill röra sig litegrann, men inte känner för eller borde träna hårt. Det är dessutom enda gången det är bra att inte äta före man rör på sig eftersom att man förbränner det som redan finns i kroppen istället för maten man stopppat i sig. Notera enda gången, går du på ett gympass, styrketränar eller tränar kondition hårdare tex genom att jogga, måste man äta före! Du orkar antagligen inte med det du planerat, du bränner antagligen inte fettet du vill åt, istället bryts musklerna ner och det gillar vi ju inte.

Nu idag åt jag visst före jag gick ut, bara för att jag var så galet hungrig. Vet ni vad man gör då? Äter mindre kolhydrater. När förbränningen startar går kroppen först på kolhydrater, sen på fett. Äter man inte kolhydrater hoppar man ju över ett steg, superbra, right? :) Jag äter i princip alltid någon form av kolhydrater om jag tränar länge, för då behöver man det, men det här är bra tillfälle att dra ner på dem. Koka ägg, gör en omelett, eller micra den där goda kycklingfilén du åt till middag igår ;)


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0