sjutton suger

Huvudvärken är tung, jag har försökt dricka mycket vatten, men den kom ganska tidigt så tror faktiskt inte det beror helt på alkoholen även om det säkert bidrar en hel del. En alvedon och två glas vatten har jag fått ner efter hemgången från byn. Naiv som jag är tänkte jag att jag skiter i att sitta hemma framför tvn efter de andra åkt till puben och istället hänger jag utanför och snackar med folk. Jo tjena, inga törebor tycker om mig nog mycket för att orka stå ute med mig i kylan och snacka några minuter när de kan vara med andra inomhus och dricka öl.

Jag minns när jag var typ 14, då var alltid jag med ett gäng kring byn och vi var på alla möjliga platser och gjorde ingenting. Snackade skit, tjuvrökte ibland och hittade på hyss, typ. Vi var ofta på reningsverket, har en del minnen från taket på reningsverket. Jag var nöjd då, vi gjorde inget vettigt men det var vi och vi hade roligt. Nu är det annorlunda och jag hade gärna varit 14 igen. 17 suger verkligen, så är det bara.

Medan kompisarna drar ut på puben står jag ensam kvar och jag blir som klämd någonstans mittemellan. Så dagar som denna hade jag mycket hellre varit 14, för då hade man sina vänner och man var alltid med varandra. Nu är det bara jag som blev lämnad här framför datorn en lördagkväll med kanske lite för mycket alkohol i blodet.

Johanna fjorton år


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0