längtan efter något eget

På jakt efter lägenhet, det går hyfsat, men inte toppen. Det är ändå tur, för vi har inte pengarna än, men jag känner på mig att Rasmus inte går arbetslös en dag efter nyår, förhoppningsvis dyker någonting upp tidigare, håll tummarna för oss. Trots att ingenting är säkert, kan jag ändå inte låta bli att häcka på lulebos hemsida, drömmen är så stark, jag vill så gärna. Ju längre tiden går ju mer längtar jag, jag är inställd på att flytta härifrån, det är svårt att njuta av det man har när man känner så.

Tre rum och kök, knappt 70 kvadrat, Örnäset, hyra kring 4000 - 4500, så ser drömmen ut. Drömmen finns här och den kan bli vår, med lite tur, om man bara hade haft möjligheten. Det svider att se, vad vi skulle kunna få, men det går inte på grund av den tragiska arbetsmarknaden.

Tänk att ha en egen lägenhet, ja med Rasmus då förstås, som är bara vår. Vi bestämmer hur det ska se ut, hur mycket disk det är tillåtet att lämna framme, när vi ska städa, när vi ska diska, vem som ska göra det. Vi bestämmer vad det blir till middag, vilket smör vi vill äta, var hunden får vara och inte vara. Inga andra stökar ner, bara vi och då är det tusen gånger lättare att städa.

Tänk att komma hem, till tystnad, eller kanske till en färdig middag och ingen annan att bry sig om än just oss själva. Tänk att få bestämma vilken musik som ska spelas, vilken tv-kanal som ska vara på, jag slipper nog aldrig hockey och fotboll, men kanske lite F1 i alla fall.

Det här är min dröm. Så nära att jag nästan kan ta i den, men ändå så långt bort.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0