gårdagens dans

Känner inte riktigt för att blogga om gårkvällen än, så tänkte snöra upp ett inlägg om gårdagens träning istället. Jag och Rebecka gick på afron och tyckte det var härligt, sen efter det väntade kursen i meditativ dans. Visst låter det galet? Det var det visserligen också, men jag tyckte om det.

För att beskriva
dansen brukar det liknas vid yoga, fast i dans. Tyngden ligger i att andas och att känna sin kropp och sedan dansar man med de fyra elementen. Det finns ingen fast koreografi och alla skuttar runt i rummet precis som man själv vill, instruktörens enda uppgift är i princip att berätta liknelser som man kanske kan känna i sin dans.

Trots att det var galet tyckte jag om det, det var behagligt att få göra precis som jag kände just då och strunta i hur jag såg ut eller vad andra tyckte. På något vis kände jag mig som en starkare person när jag gick ut från salen, mer självständig på något vis. Kanske det bara var för att jag verkligen gav mig en hel timme att känna efter vad jag egentligen känner och vad min kropp säger.

Ni borde i alla fall prova det här om ni får möjlighet! Och strunta i vad alla andra tycker.


Kommentarer
Postat av: beakis

det är sant det där du säger om dansen, att man kände sig en aning starkare när man gick därifrån. Tänk hur grymma vi kommer vara när vi har gått hela kursen :)hihih!

2010-11-20 @ 14:28:14
URL: http://beakis.blogg.se/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0