BodyStep

Igår provade jag på BodyStep första gången och jag kan väl säga att det gick som det gick. Precis som alla andra LesMillspass byts koreografin ut var tredje månad och självklart kommer vi in när de har haft samma koreografi i två månader. Kan väl säga att vi var måttligt förvirrade!

BodyStep är en modern version på step-up. Man tränar på/bredvid en stepbräda som är höj- och sänkbar. Själva rörelserna påminner om aerobics och fokus ligger på fötterna som man rör i olika steg upp och ner på brädan. Man får en väldigt allsidig träning av BodyStep, man tränar både kondition och styrka i ben, armar, mage och rygg.

Som sagt var det inte lätt att komma in när alla andra var mitt i det, men jag tror att det säkert kan vara kul om man får börja från början. Själv tyckte jag det påminde för mycket om aerobics som jag tycker är skittråkigt, men gillar du aerobics kanske det här är en lite roligare version av det.

Det är i alla fall värt en chans!



Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0