allhelgona

Idag är det svensk Halloween, ni vet, imorgon är det allhelgona och det. Alla firade dock förra helgen eftersom att det var amerikans Halloween då, alla utom vi i Töre. Imorgon är det halloweenpub här i byn, självklart ska jag inte dit, men vi ska äta massa god mat och dricka lite gott, så det blir trevligt. Hur som helst, eftersom att det är allhelgona imorgon och jag tycker det är viktigt att gå till kyrkogården och ägna några minuter åt att tända ett ljus åt sina saknade.

Imorgon har jag som sagt inte tid, så istället gick jag ikväll med Rasmus och det var tydligen inte bara jag som tänkt den tanken. Det var hur mycket ljus som helst och allting var jättevackert, trots kylan. Jag minns att minneslunden i Hässleholm är otroligt vacker vid Allhelgona och jag önskar jag hade kunnat vara där i år och ägna min morfar en minut, men det går ju inte, så istället tände jag ett ljus för min farfar på hans grav och ett i minneslunden här och skänkte dem båda en tanke.

Nu ska jag återgå till mitt vanliga Svenssonliv och titta på Idol och äta massa chips och dip.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0