Vad är värst; våldtäktsmän eller mördare?

Jag och Josefin har en liten diskussion här om vilket som är värst; mördare eller våldtäkstmän och pedofiler? Jag tycker mördare är värre och Josse tycker våldäktsmän och pedofiler är värst. Visst, pedofiler och våldtäktsmän är vidriga och de är inte värda någonting i mina ögon, men en mördare är väl ändå värre. När en människa blir våldtagen måste det var en hemsk upplevelse som förföljer en långt fram i tiden, men det går att komma över det. Man kan söka stöd hos psykologer, vänner och familj som kan hjälpa en att komma över våldtäkten, det går att ha ett normalt liv efter att det hänt. När man blir mördad så går inte det, då är livet slut och ingen människa kan ändra på det.

Vilka tycker ni är värst, våldtäktsmän eller mördare?

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0