Riga - Del 1

Okej, nu ska jag försöka uppdatera om min tid i Lettland. Det var en massa intryck och jag tog hur mycket bilder som helst. Just nu har jag inte sådär jättemycket tid så jag ska bara klicka in lite av shoppingen jag fick gjort. Ikväll eller imorgon kommer ett till inlägg om något annat, blir så galet långt om jag ska skriva om allt på en gång!

Här kommer en låt som fastnade på mitt huvud när jag var där nere ;p


Två av tröjorna jag köpte. Alla snygga kläder var relativt dyra, men jag föll verkligen för de här tröjorna så jag såg ingen anledning att inte köpa dom. Är dom inte helt underbara? :D

De gick på 13 lat styck, alltså drygt 180kr x 2


Örhängen, köpte på en liten söt smyckesbutik där allting kostade 1 Lat = 14 kronor :)


Jag och Lisa var inne på en riktigt fin galleria där jag köpte den här, vet att det finns likadana i Sverige men skulle aldrig köpt den hemma i alla fall för jag är så jävla snål xD Hehe, dyr var den i Riga däremot, 13 Lat = ca 180 kr


Köpte en liten present till Ingela :) Hittade en riktigt mysig liten affär som sålde tvålar och annat per gram, hittade en alldeles underbar badbomb som jag var tvungen att köpa =)


Var inne på Bik Bok en sväng, hittade massa fint men kändes inte så kul att köpa nånting eftersom att det finns i Sverige också. Fick i alla fall tag i två jättefina baslinnen som kostade 5 Lat tillsammans, alltså 2 för 70kr :)


Vi var nere på centralmarknaden ett tag, den är verkligen jättemaffig! Glömde fota den "/ Men hur som helst hittade jag en mascara som jag tänkt köpa jättelänge, den kostade 5.60 Lat, så ja, knapp 80 Kronor :)

Hittade även en nagelfil på den dyra sminkaffären i stan, 3 Lat = 45 kronor

Till slut köpte jag en present till Krabbrasmus, ofc. Kikade på massa silverarmband, men vågade inte köpa om det skulle vara fel storlek. Så jag bestämde mig för att ge honom en lettisk hora i miniformat :D

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer Asp

Haha gud! Det är just den låten som satte sig i huvudet på mig och som jag nynnade på flygplatsen! xD

2010-05-07 @ 20:34:33
URL: http://jennifermarieasp.blogg.se/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0