Skåne, dag 6

Igår drog jag och Rasmus till Danmark och fan så trevligt det var :D Och dagen till ära tänkte jag pröva att lägga texten mellan bilderna eftersom att den blev så lång, hoppas det funkar. Måste ju testa i alla fall :D Btw, jag ska snart publicera mitt första videoinlägg ever ;)

Klockan 10 tog vi tåget från Vinslöv mot Helsingborg, tog en och en halv timme och när vi kom fram så bestämde vi oss för att gå och käka lunch på Donken. Jag fick mig ett Coca Cola glas också, så jag kände mig lite coolare än jag gjorde i förrgår efter det.



12.20 tog vi färjan från Helsingborg till Helsingör där vi strosade runt ett tag. Min spontana reaktion var att det påminde en aning om Riga bland några gator. Vi stannade hur som helst inte länge där, vi gick bara ett varv runt centrum sen tillbaka till tågstationen.







Klockan 13.35
tog vi tåget mot Köpenhamn, men vi var inställda på att stanna någonstans efter vägen och bara kika lite, så i Humlebaek slet jag av Rasmus från tåget för att kika på kusten med mig. Vi hamnade på en liten strandkant full med privata bryggor kloss i ett gäng riktigt feta hus med havsutsikt, riktigt vackert. Men vi kände oss en aning i vägen så vi begav oss tillbaka till stationen och åkte vidare mot Köpenhamn.



Väl framme i Köpenhamn gick vi runt bland gatorna och kikade och till slut hamnade vi på Ströget där vi stötte på ett gäng med killar som dansade break-dance så vi satte oss ner och tittade på de ett tag och de var verkligen duktiga! Senare stötte vi på ännu en tjej som hade en show på gatan, men man kan väl säg att hon verkade vara mycket bättre än hon var.

Efter ännu ett tag köpte Rasmus sig en China box och sen satte vi oss på Rådhustorget utanför ett litet café av något slag och njöt av solen. Köpte oss några öl och en drink var och där satt vi i fyra timmar och bara pratade, helt underbart var det :)





Resan hem
påbörjades någon gång mellan sju och åtta, men tyvärr var vi tvungna att byta tåg söder om Malmö eftersom att någon jävel försökte smuggla knark på tåget eller nåt sånt. Så eftersom att vi båda var sjukt hungriga hoppade vi av i Malmö där vi käkade på Max också träffade jag en riktigt gammal kompis, har saknat dig Tias <3

Ja hur som helst, hände massa smågrejer på resan och vi var hemma halv tolv och gud så trött vi var, men helt underbar dag alltså <3


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0