Konstiga febertankar

Jag har feber och har inte sovit på länge, så jag tänker lite konstigt idag. Jag har dessutom råkat ut för något väldigt, ja vad ska man säga, en stor förändring i mitt liv. Så nu sitter jag här och lyssnar på deppmusik blandat med låtarna som alltid får mig att le och tänker konstiga tankar.

Jag har funderat över det här med kärlek. Jag tror att alla som har upplevt både fram och baksidan av kärlek uppfattar den som underbar, men att den ändå har otroligt makt att såra en och få en att må riktigt dåligt. En sak jag kom fram till idag är att ett förhållande är som en fylla. Under tiden man är i det har man jätteroligt, men när det är över är man spyfärdig och ångerfull. I samma veva lovar man sig själv att man ska aldrig göra om det igen, ändå super man arslet av helgen efter.

Är jag helt fel på det? För det är i alla fall så jag känner mig och tro mig, jag har blivit dumpad och sårad många gånger. Det är väl någonting med mig som skriker att jag borde vara ensam, orkar inte direkt fundera på det. Hur som helst så är det väl så med det mesta i livet, eller jag skulle t.o.m. våga säga allt. Allting har för- och nackdelar.

Enkelt exempel,
jag hade verkligen velat äta en helt bytta glass nu, men gör jag det går jag upp typ ett kg och då kommer jag inte i min finfina klänning som jag hoppas få använda inom några dagar. Nu kommer det här spåra men jag fick lust att skriva ner några till.

- Jag älskar Nti, det är ljuspunkten i mitt liv, men det suger att pendla.
- Jag älskar snö, men det blir alltid så jävla kallt när det är snö.
- Det är kul som fan att vara singel, men jag drömmer alltid mardrömmar när jag måste sova ensam.

Jag kan hålla på hela natten, men det tänker jag inte göra. Jag ska bara försöka avsluta det här på ett snyggt sätt, kanske med ett litet vist råd från en inte så vis tjej.

Oroa dig inte för morgondagen, lev i nuet, njut av livet. Var ärlig mot människor omkring dig, men viktigast av allt, var ärlig mot dig själv och försök göra dig själv lycklig.




Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0