Skåne

Hej på er alla söta läsare!
Jag ber om ursäkt för att uppdateringen har varit lite tunn de senaste dagarna, jag har haft mycket saker att ordna inför resan hit helt enkelt. Just nu är jag alltså i Skåne, närmare bestämt befinner jag mig i min mammas säng och väntar på middagen hon håller på att göra, det blir wokad kyckling, wokgrönsaker och ris. Mums! Pålle, Oskar och Tilda är också här i dag, eller ja, de bor ju här så x) Var trevligt att få träffa dom igen, kan ju inte förneka att jag saknat alla här <3

Resan hit gick bra, trots att den tog lång tid. Jag begav mig hemifrån 18.45 igår och tåget gick 19.57. Jag var framme i Hässleholm 14.45 idag, så det blev 20 timmars resa. Men det kändes faktiskt inte så tungt. När jag klev på tåget igår satt jag där ett tag och kände lugnet. Sen vid halv elva bäddade vi ut sängarna och jag somnade elva. Vaknade självklart till under natten, men jag vaknade inte ordentligt fören vid sju. Skönt!

Steg upp då, skulle leta upp restaurangvagnen men det gick inge bra. Så jag satte mig i sittvagnskupén där jag var helt ensam i ungefär en timme. Sen hjälpte jag till att bädda ihop bäddarna och satt i min kupé och pratade med en kvinna sista timmen till Stockholm.

Tåget från Stockholm var drygt 20 minuter sent och det slutade med att jag var 45 minuter sen till Hässleholm. Själva resan där gick grymt bra, det tog ca fyra timmar och jag brukar tycka den sträckan är så dryg, men idag kändes det som att det gick extremt fort. Antagligen eftersom att jag börjat pendla, en timmes resa är inte länge för mig längre.

Bilden är tagen när jag var här på höstlovet, nu är det betydligt mer snö!

Förresten! När jag vaknade på tåget i morse tittade jag ner och jag ser till min förvåning att i bädden snett under mig ligger det en naken man! :o När jag somnade om tyckte jag det kändes bekvämare att ha ansiktet mot väggen.. Steg upp relativt tidigt efter att jag sett honom,. ehe

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0