Drömmer...

Jag har en resedröm som jag verkligen, verkligen vill uppfylla. Jag har bestämt att om jag får ett ordentligt jobb i sommar ska jag spara alla pengar jag får till den här resan, för det är absolut min största dröm när det handlar om resor.



Nästa höst vill jag åka runt hela Italien med Rasmus.
Börja i september på Italienska kusten, äta god mat, bada, strosa runt i de små byarna på bergssluttningen. Vara där kanske en vecka, ingen stress, som sist vi var i Italien. Kanske åka ut på landsbygden och se hur äkta italienare lever, uppleva naturen, vinfälten och allt det där man ser på Tv. Sen åka upp mot Venedig, vara där några dagar och bara mysa på. Åka ner till Pompeji och se det, för det kan man omöjligen missa om man åker runt i Italien.




Slutligen vill jag återvända till Rom
på min och Rasmus ettårsdag som förlovade, 2 oktober, för att fira vid samma plats som vi förlovade oss och se lite av det vi missat. Gå tillbaks till den där supermysiga restaurangen vi spenderade varenda kväll på med italiensk glass och en flaska rosé, för de hade det godaste rosévin jag någonsin druckit.



Det här är bara ungefärliga planer, men ni förstår vad jag tänkt mig ungefär. Se allting som finns att se i Italien, äta massa god mat och inte stressa överhuvudtaget. När vi var i Rom blev det lite stressigt för att vi ville se så mycket sen är det dessutom den stressigaste stad jag någonsin varit i.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0