♥ Dag 2 - Meningen med mitt bloggnamn

Då var vi inne på dag två och idag ska jag berätta om mitt bloggnamn. Jag har haft min blogg ganska länge, sen januari 2009, så det är snart två år. När jag skapade min blogg var det för att jag var trött på min gamla adress: fuckedupdream.blogg.se. Jag vill bli tagen på allvar och det var även därför jag skapade en ny mejl i samma veva. Jag ville ha någonting med mitt namn i eftersom att det känns mer "Johanna" än att hitta på något smeknamn eller så.

Johannakarlsson blir väldigt långt och inte särskilt unikt, det är ett av Sveriges vanligaste namn tyvärr. Har alltid tyckt det var snyggt med folk som skrivit första bokstaven i sitt förnamn sen hela sitt efternamn, speciellt om man har ett unikt efternamn. Då inga av mina namn är särskilt unika körde jag bara på jkarlsson eftersom att det var det som såg snyggast ut, johannak ser inte så snyggt ut nej.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0