♥ Dag 1 - Presentera mig själv

Jag heter Johanna Karlsson och är sjutton år gammal, originell början eller hur? Bor i en liten by här i Norrbotten, närmare bestämt i Töre som är en pytteliten håla med ca 1000 invånare i utkanten av Kalix kommun, bara några kilometer från att höra till Luleå och det hade ju varit fint. Där bor jag med min pappa, hans fru Ingela, min lillebror Victor (min andra bror bor hos mamma) och en massa, massa djur. Jag skulle inte kunna tänka mig livet utan djur, mina hundar är det bästa jag har. Min egna lilla vovve, Dina, är den varelse jag känner mest kärlek för. Hon kan verkligen få det att pirra i hela kroppen och det gör ont i mitt hjärta så mycket jag älskar henne.



Töre är inte riktigt min grej, inte Kalix heller, så jag sökte mig vidare till Luleå där jag pluggar på NTI-gymnasiet. Det resulterar i en timme extra på bussen varje dag, men det är det värt. När jag kom till NTI fick jag en nystart och det kändes härligt, för första gången fick jag riktiga tjejkompisar, jobba med det jag ville och en helt underbar plats att spendera mina dagar på. Just nu går jag andra året och läser media med inriktning grafisk kommunikation. Min stora dröm är att kunna gå ut på stan och mötas av designer/affischer som jag gjort själv så därför väntar även minst tre år på högskolan efter jag gått ut, mest troligt i Malmö.



Det jag ser som att leva livet, är att uppleva saker, pröva nya saker och se sånt man inte vanligtvis gör. Därför vill jag lägga mina pengar i framtiden på att resa mycket, se världen och då menar jag inte en sandstrand i Spanien. Jag vill se världens baksida och dess framsida och har ett stort intresse av att förstå andra kulturer.



Jag ser mig egentligen som en skåning, då jag växt upp i Skåne, närmare bestämt i Hässleholm. Där bodde jag med min mamma och mina bröder större delen av mitt liv men hamnade till slut här för att spendera mina sista år som barn med pappa. Skåne är mitt himmelrike och det går inte en dag utan att jag tänker på det och saknar det på något vis.



Som person är jag en ganska positiv tjej med höga mål och ambition. Jag är snabb på att ta på mig saker och engagerar mig i det mesta som jag har nära hjärtat, skolan är en stor del av det eftersom att jag har så stora yrkesdrömmar. Jag lägger ner mycket tid på skolarbeten och många timmar i veckan på elevrådet, där jag sitter som sekreterare, helt självvalt.



Har världen finaste vänner, en underbar pojkvän, en superfin familj och är nöjd med livet som det ser ut nu. Jag trånar inte efter framtiden, att vara vuxen och göra det jag vill, utan lever istället i nuet och försöker alltid hitta ljuspunkter i livet. Gör det ni med! Det är ingen idé att gå slösa bort tiden på att vara olycklig.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0