Är så jävla arg!

Just nu är jag sjukt jävla arg på länstrafiken. Imorse märkte jag att den vanliga pendlarbussen, linje 12, inte gick, hade fått höra det någon gång förra veckan typ. Istället går det en linje hundra en kvart tidigare på morgonen, vilket betyder 10-15 minuters promenad till skolan, låt mig påpeka att när jag fick göra det imorse var det 26 minusgrader.

För de som pendlar mellan Råneå och Luleå sätter de in bussar som går förbi gymnasiebyn, men ingen hade väl tänkt en tanke att det finns folk som pendlar längre än så? Så alla vi som bor norr om Råneå får gilla läget, frysa arlset av oss och se söta ut.

För att toppa
det hela fick jag en utskällning också. Bussen var ganska full så jag satte mig i affärsklass, jag menar, det var ju bara en pendlarbuss i mina ögon. Då kommer busstanten och säger att "Vet ni vad, att här får ni inte sitta, men ska du bara till Luleå får det väl gå an för den här gången". Så jävla arg! Vill de fucka upp hela min värld eller?

Det lustiga är, att för tillfället driver Länstrafiken en stor kampanj för att flera ska åka buss. Budskapet för mig blir typ "Ska ni åka till Umeå eller längre så ta bussen för det är bra för miljön, men pendlar du 10 mil om dagen är det bättre att ta bilen, för sådana sträckor skadar inte miljön"

Idioter!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Norrland...;-)

2010-12-13 @ 13:30:54

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0