Hur ska man sola egentligen?

Hej! Ursäkta att jag varit så inaktiv i helgen, men det brukar bli så när jag nästan alltid spenderar helgerna med älsklinge. Har dessutom varit ute nästan hela tiden i helgen, har solat 5-6 timmar i helgen och sprugit runt resten av tiden endast iförd mitt blåa långa linne så man skulle få lite färg på benen. Trots det är mina ben precis lika vita som ja, bakgrundsfärgen här. Däremot svider mina axlar och jag har fått en början på en fin färg på armarna och axlarna. Har varit tvungen att skaffa mig solkräm idag, är ändå rädd att bränna mig. Så jag smörde in axlar, skuldror, armar senare i eftermiddag, men lämnade mage, ben och rygg.

Då är mina frågor till er som antaligen solat mer än mig (är första året jag verkligen försöker bli brun) dessa:
1.Hur ska jag göra för att få färg på benen
2.Var ska jag smörja mig med solkräm, hur stark solskyddsfaktor ska det vara på den och hur ofta ska jag smörja?

Också får ni gärna lämna andra tips om solning om ni har.
Förresten, tycker ni jag ska springa på solarium 2-3 gånger för att jämna ut fula bikiniränder och kroppsdelar som är brunare än andra?

Kommentarer
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Tack! Det var på tiden att byta ut header till något mer somrigt nu när sommaren är på G.



Jag tycker inte, personligen, att du ska gå på solarium, för bikiniränder och sånt tycker inte jag spelar så stor rolll :-)

2009-05-17 @ 20:39:11
URL: http://myphoto.blogg.se/
Postat av: Mamma

Johanna Johanna....Heter det "smörde"??? Naaaah....don´t think so, huh? ;-) Och tyvärr måste jag delge dig att du över huvud taget inte bär på några som helst gener för pigmentering...ALLS! Din farsa e halvsame å din morsa behövde inte ens solkräm i öknen! Tre veckor i Arizona å fortfarande albylfärgad. Så glöm det stumpan el sola solarie för det har jag iaf börjat göra. :-D

2009-05-17 @ 20:56:00
Postat av: Linnea

Jag tycker du ska använda rosenserien,brukar finnas till varje "hudsort" och är dryg så man behöver ytterst lite!

Däremot är priset dyrt :/

2009-05-17 @ 21:43:23
URL: http://liiinnea.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Jag tycker du ska använda rosenserien,brukar finnas till varje "hudsort" och är dryg så man behöver ytterst lite!

Däremot är priset dyrt :/

2009-05-17 @ 21:43:28
URL: http://liiinnea.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Jag använder rosenserien's hudprodukter,rengöring,ansiktsvatten,fuktkräm och även solkräm! Solkrämen tror jag finns till alla hud-typer och är rikgit dryg så man sparar! Däremot är den som alla rosenseriens produkter riktigt dyr!

2009-05-17 @ 21:47:47
URL: http://liiinnea.webblogg.se/
Postat av: eleanor

nog får du upp brännan! :)

själv har jag varit KRIIIIITVIT, de är först sista åren jag börjat få lite färg eftersom jag pressar i solen och fått upp mina pigment lite. med lite vilja gåre ska du se! :)

2009-05-18 @ 18:02:48
URL: http://eleanorwarskog.blogg.se/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0