Självkritik,, eller vad man nu ska kalla det

Usch, de senaste dagarna har varit helt upp och ner. Eller faktiskt har de senaste veckorna varit det på olika sätt, massa missförstånd, skitsnack och annat i de. Jag försöker alltid att se allting som händer i mitt liv som positiva saker, någonting man kan ta lärdom av. De flesta personer jag har i mitt liv nu har inte varit där så länge och det är både bra och dåligt. Om ni hade träffat mig för tre år sedan, hade nog 80% av er inte tyckt om mig alls. Jag vill inte gå in på vem jag har varit, men jag har gjort hur många misstag som helst och jag har lärt mig av dem. Därför känns det så bra att de som verkligen känt mig bra under flera års tid ser min förändring, men de jag nyligen träffat kan tycka jag är ganska kass och har svårt att ändra mig, jag vet inte, det är ju upp till er att avgöra.
 
Det jag vill säga är att jag är fortfarande bara femton, jag har några år till på min innan jag är vuxen och innan jag verkligen måste vara "rätt". Så alla mina vänner, bekanta, familjemedlemmar (både blodsband och "ingifta" ;p ), pojkvän och släkt, jag vill bara att ni ska veta hur mycket jag försöker bli den jag vill vara. Hur ofta jag blir arg och besviken på mig själv, för jag vet att jag kommer kunna vara bättre än såhär utan att sluta vara Johanna.

Förlåt mig, detta riktar jag till Pehå, då vi haft en hel del diskussioner. Jag riktar det till mina svärföräldrar m familj, för att jag rört till saker. Jag riktar det till min pojkvän, som fått stå ut med mycket av mina problem som han inte ska behöva ha. Och sist men inte minst, förlåt till mig själv, för att jag inte nått hela vägen fram än.

/ j.karlsson


Kommentarer
Postat av: Lina

Du är bäst som du är, Johanna. Du vet att jag älskar dig. Man kommer ingen vart i livet om man försöker att vara någon som någon/några annan vill, man ska bara vara den man själv vill vara precis som du säger. Jag står bredvid din sida föralltid och det VET du! <3<3

2009-03-28 @ 17:08:06
URL: http://bananbyxa.blogg.se/
Postat av: Mirry

Anmäl din snygga blogg till Veckans blogg och var med och tävla om en länkning!



Spana in vår söta blogg och anmäl!



www.arntyochmirry.se

2009-03-30 @ 11:42:24
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Anonym

diskussioner ;o ? okej visst :) men du är iaf bäst!

2009-03-30 @ 15:58:29
Postat av: Anonym

/ Pehå

2009-03-30 @ 15:59:06

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0