Hundutställning

Igår följde jag med pappa och Ingela till Boden på hundutställning. Var ganska grinig på morgonen, för somnade kring ett sen fick jag stiga upp igen sex och se till att Jesper fick i sig frukost (låter som om han är tre år eller nåt) och pussa honom hejdå innan han åkte och jobbade. Sen somna om igen en timme och stiga upp igen. Blir alltid så illamående när jag somnar om en kort stund när jag sovit lite.

Anyway, vi drog till Boden och ni ska veta pinsamt det var att gå in i lokalen med Nalle, som för övrigt var den enda jakthunden. Som han skällde! Sen tog det väl en tjugo minuter eller något innan han var hyfsat lugn, under tiden hade i princip alla som var där inne (skulle gissa på 250 pers) lagt märke till oss.

Vi fick vänta ett tag innan det var Nalles tur och det gick oväntat bra, eftersom att han var lite småvild, lillbarnet ;) Domaren gillade verkligen honom, och han blev bedömd som "en vacker representant för rasen", låter inte så illa va? Han fick en massa andra positiva ord, inga negativa alls, och han gick vidare i tävlingen.

Så, vi väntade typ fyra timmar, segt som fan, men fick sedan visa upp honom igen, då han går och vinner hela valpklassen! Och det ska jag då säga, att det fanns många och fina hundar där. Så ja, vi åkte hem några timmar senare än vi förväntat oss, med en massa fina priser, och ni ska veta hur glada vi var =)

Ska börja dra mig mot sängen nu, så lägger inte några bilder från gårdagen. Vill även inflika hur svårt det var att fota i den stora lysrörslokalen.

 


Kommentarer
Postat av: Johan

Det handlar om vitbalans, slutartid och ISO-tal ;) Sen kan bländaren sköta sig själv :P

2009-03-16 @ 21:55:24
URL: http://johansoderlund.blogg.se/
Postat av: Jesper

2009-03-17 @ 19:31:54
Postat av: Jesper

2009-03-17 @ 19:32:05

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0