Så mycket att berätta, så lite att säga

Det finns så mycket som händer i mitt liv nu och jag önskar att det gick att berätta om här på bloggen, men det skulle bara bli fel. En bra bloggare är personlig, men jag respekterar min familj och mina vänner så pass mycket att jag undviker en del saker i mina inlägg.

Det enda jag vill säga till er idag är att ni får aldrig glömma bort att uppskatta era liv! Det kanske finns mycket saker man inte är nöjd med, men man ska ändå alltid försöka se de delar av ens liv som är bra, annars blir man bara olycklig. Jag tycker själv att detta är jättesvårt och är ofta ledsen för det jag inte nöjd med, jag hoppas bara att ni är bättre på det och att jag kommer lära mig det själv. 

Lev för dig själv! Bry dig om och älska dina närmaste, försök alltid att hjälpa dem, men du själv går ändå i första hand. Jag vet att det låter tragiskt och jag skulle lätt ge mitt liv för några av mina närmaste. Men man kan inte ge upp sitt liv för att försöka göra någon annan lycklig, hur mycket man än älskar personen.

Mitt motto här i livet är att "Livet är för kort för att inte levas,"
Tänk över det en sekund kanske.


Jag har förresten klippt mig, miaouw


Kommentarer
Postat av: Emma

det var ett riktigt bra motto som man verkligen ska leva upp till :D

2009-06-30 @ 12:45:26
URL: http://emmaa95.blogg.se/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0