Perfektion = Ideal?

Jag hade en tanke om ett inlägg, men jag har svårt att komma på hur jag ska få ut det i text. De senaste dagarna har jag i alla fall funderat ganska mycket på det här med skönhetsidealet, vad innebär det egenligen? Midjemått på 40cm, fasta, stora bröst, liten nätt, fast rumpa och en vikt på 45kg? Helt seriöst, bara de där brösten man ska ha väger väl minst 10 kg (jag gillar att överdriva)

Jag förstår inte heller var i från det här kommer, för i grunden så är väl de här idealtjejerna, modeller osv till stor del till för att "tillfredsställa" killarna? Visst, killar gillar ofta stora bröst och fasta rumpor, det går inte att förneka, men jag har frågat några killar om det här idealet med pinnsmala tjejer och de tycker faktiskt inte det är snyggt. Det är väl självklart att modellerna är smala utan att se sönderbantade ut på bilder, någon redigerar ju bilden! Om jag hade haft en personlig redigerare hade jag haft 3000 bevakare på min bilddagbok för att jag hade varit så jävla snygg, men nu har jag inte det.

Frågan är då, är den idealiska tjejen perfekt? Är det henne alla killar vill ha?
Det kan inte jag svara på, kanske någon annan kan, vad vet jag.

Ja, jag bryr mig också. Jag bryr mig som fan. Klart att jag vill se ut som de där supersnygga tjejerna jag vet att min pojkvän kan få (mest för att jag är rädd att förlora honom). Det är klart att jag ser att jag inte ser lika bra ut som en hel del andra och det är väl självklart att det påverkar mig, inte för någon annans skull utan för min skull, för att jag vill inte bara duga, jag vill vara perfekt.
Kommer jag då bli perfekt om jag uppnår idealet?
Jag tvivlar starkt på det, men det hindrar mig inte. Nej jag ska inte banta ihjäl mig, herregud!
Jag försöker bara bli den jag vill vara.


usch, jag toksaknar Jesper idag, älskling, får jag komma och pussa dig idag? <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kom alltid ihåg att det är insidan som räknas och att hjärtat aldrig får rynkor! Love U! :-)

2009-06-03 @ 17:37:46
Postat av: Emma

sv: haha, ja det blir det verkligen. :D



mycket bra inlägg. gillar heller inte mitt utseende o.s.v men man får lära sig leva med det. och jag har sett massa videos hur de redigerar bilderna på modellerna som egentligen är vackra från början. fin kommentar din mamma skrev oxå. :) klokt sagt =)

2009-06-03 @ 18:36:51
URL: http://emmaa95.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack, men jag får det inte som jag vill :/

2009-06-04 @ 14:10:07
URL: http://bananbyxa.blogg.se/
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Grymt bra inlägg! Själv har jag varit jättesmal, men alltid velat gå upp i vikt. Jag tycker inte om det där pinnsmala idealet. Försöker övertyga mina kompisar, det går väl lite sådär. För nån dag sen upptäckte jag att jag gått upp 3 kg och jag blev jätteglad! Kanske kan det påverka kompisarna och få dem att tänka om.



Kram och TACK för dina underbara ord!

2009-06-05 @ 14:25:27
URL: http://myphoto.blogg.se/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0