Lista

Jag tycker det är ganska jobbigt att läsa listor på bloggar, men jag ska i alla fall lägga in en själv, dock lär det nog aldrig hända igen.


FOTOGRAFERING

* Vad har du för kamera?
Canon EOS 400D

* Systemkamera eller kompaktkamera?
Systemkamera

* Hur många exponeringar har du tagit?
7876

* Hur många GB minne har du?
4 :)

* Fotar du med Raw eller JPEG?
JPEG

* I vilka lägen fotar du?
Oftast Manuellt, ibland Av och egobilder, festbilder och sådan blir det Auto

* Vad är roligast att fotografera?
Saker som folk inte ser annars, stadsbilder, skabbiga saker

* Vilket är ditt bästa objektiv?
Har inte haft råd med nytt, kör på standard ännu

* Hur många objektiv har du?
1


* Har du tappat bort något objektivlock?
Nej

* Vad blir ditt nästa inköp?
Macroobjektiv eller extern blixt

 * Har kameran något namn?
Nej

* Fasta eller zoom objektiv?
Zoom, så länge det inte är macro



BILDBEHANDLING

* Vad har du för Photoshop?
CS2 samt Lightroom 2.1

* Hur redigerar du en bild?
I princip bara kontraster, tycker inte man ska redigera bilderna för mycket

* Vilket format sparar du i?
JPEG

*Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?
Har inte tid att leka med PS, men det är ju min header då i så fall


ÖVRIGT

* Vad var det senaste du fotograferade?
Nova <3

* Har du varit på något fotouppdrag?
Ja =)


* Har du sålt bilder?
Ja

* Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Det vet jag inte

* Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder?
Nej


* Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf?
Då säger jag så, att det kan man fråga folk som ser mina bilder.
Och nej, det tycker jag inte att jag är.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0